1951
I 1951 fikk en mann ved navn Anker Pallesen visjonen om å lage den beste sjokolademelken i verden! Han eksperimenterte på kjøkkenet sammen med sin kone og kom de frem til den fantastiske oppskriften på Cocio ved å blande tre naturlige ingredienser: Melk, kakao og sukker. Ingenting annet!
1952
Herr Nørbygaard blir produksjonssjef for Cocio. Han bor i portierens hus i en mannsalder og får navnet Mr. Cocio. Men det er sønnen hans Finn Nørgaard, som får kjendisstatus gjennom å bli en kjent, dansk komiker og skuespiller.
1964
I 1964 er det så mange tørste Cocio-fans at fabrikken ikke lenger er stor nok til å produsere nok. En ny lokasjon blir funnet i nærheten og snart er det nok Cocio til alle.
1974
Den første Cocioen på boks kommer ut på markedet. Den ser annerledes ut på utsiden, men Cocioen inni er fortsatt bare melk, kakao og litt sukker. Som alltid.
1976
Cocio blir solgt til amerikanske Borden Group. Men ikke bekymre deg – den er tilbake i danske hender i 1999.
1983
Folk vil ha mer så en ny 40 cl Cocio blir lansert. Unødvendig å si, men den blir selvfølgelig en suksess.
1985
Svenskene hører ryktene og i 1985 blir vår populære sjokolademelk lansert i Sverige! Cocio vil erobre verden og starter selvfølgelig hos naboene.
1986
Folk elsker to ting. TV og Cocio. Så vi bestemmer oss for å lage TV-reklame når énlitersflasken lanseres. Meldingen kommer fra en syngende ku – hvem elsker vel ikke en syngende ku?
1987
Nordmennene blir misunnelige på svenskene og nå kan du finne ”Cocio Sjokolademelk” i norske butikkhyller. Vi prøver fortsatt å erobre verden!
1989
Vi har aldri likt konkurranse. Vi bestemte oss derfor for å kjøpe opp rivalen vår Congo (da kjent som Congo-øl).
1992
Cocio lanserer en ny og dristig variant: Chokolet! Noen få år senere endrer den navn til Cocio Light. Den nye lettvarianten lever et stille liv frem til 1999, da sangeren Flemming Bamse Jørgensen forteller at han gikk ned 50 kg på en Cocio Light-diett. Salget eksploderer!
1995
Grunnleggeren herr Anker Pallesen dør noen uker før sin åttiende fødselsdag. En trist dag for Cocio.
1999
Cocio er tilbake i danske hender. Unødvendig å si, men det er godt å ha den tilbake.
2001
Cocio er i ferd med å erobre verden. Eksporten øker og en splitter ny, toppmoderne fabrikk blir bygd på et område like ved. Opptil 400.000 Cocio-bokser fyker gjennom den nye fabrikken daglig… 400.000!
2006
Vi lager vår første Cocio-iskrem sammen med et lite meierifirma og den blir en hit! I kampanjen ”Cocio er fortsatt en original” ber vi våre fans leke seg med teksten og vår logo. Tingene går viralt og vi mottar enormt mange kreative forslag.
2008
Cocio blir solgt til Arla og store planer legges for selskapet.
2009
Kunstneren Kristian Hornsleth gjør et fantastisk maleri som en del av kampanjen ”Vis oss din indre Cocio”. Andre følger opp med deres egne videoer og bilder. Samme år lanserer vi tre nye fristende produkter: En Mørk med 67 % mer kakao, en organisk variant og en Chocolate Coffee.
2011
Vi begynner å bruke UTZ-sertifisert kakao i vår produksjon. UTZ er et veldig stort og viktig steg for Cocio. Vi må ta vare på vår sjokolademelk, og ikke minst naturen og folkene som hjelper oss med å lage den.
2012
Cocio One erstatter Cocio Light som det lettere alternativet til den klassiske sjokolademelken. Den har den samme gode smaken som Cocio Classic, men inneholder bare 1 % og 1 % sukker.
2013
Cocio gir den klassiske MilkShake en twist og lanserer Cocio MilkShake Chocolate, en smak med Rasberry White Chocolate – og en Cappuccino-versjon for alle kaffeelskere der ute.
2014
Et nytt familiemedlem blir født: ”Cocio Energy”. Den har vår gode, gamle smak, men nå også fylt med ingenting annet enn velsmakende energi. Til og med milkshakene våre får en ny venn med smaken av bringebær og hvit sjokolade.

Samme år lanserer vi Cocio i Storbritannia. Vi er klare til å erobre britiske smaksløker gjennom en stor lanseringskampanje og kjempegod Cocio.
2016
Forbrukerinnspill har gjort at vi har valgt å fokusere på og rendyrke Cocio Classic og Cocio Dark som smaker i Norge. I tillegg har vi valgt å samarbeide tett med det norske skatemiljøet, hvor vi blant annet er sponsor under Norges Skate NM.